Skuet åbner kl. 9.00 og slutter kl. 16.00
MENU
NY HJEMMESIDE
Vi gør opmærksom på, at denne hjemmeside >Brahetrolleborgforeningen. DK< i løbet af foråret bliver erstattet af en nyere, mere rummelig og lettere tilgængelig hjemmeside
www.Brahetrolleborgforeningen.com
GENERALFORSAMLING 2024
Generalforsamlingen er fastsat til onsdag d. 20 marts. Indkaldelse herunder.
Kontingent. 1 person kr. 200,-, familie kr. 300,- Bedes indbetalt senest 3 dage før generalforsamlingen.
Indmeldelsesblanketten som findes her, under indkaldelsen til generalforsamlingen, kan med fordel benyttes.
Provins TV gentager succesen fra 2022 med interessant video fra skuet 2023.
Se den på
You Tube, under Hesteracer på Brahetrolleborg-Skuet
Se også indslaget om Hobby Horses, specialister i KÆPHESTE
Stor tak til Provins TV
Du er her ORDNINGSUDVALG
Ordningsudvalget består, foruden af bestyrelsen, også af udvalgsrepræsentanter og "praktiske grise".
Udvalget står for alt det praktiske i forbindelse med afholdelse af skuet.
BESTYRELSEN
Tina Kirkegaard Eriksen
Malene Fredskov
Gerd Oxholm
Elisabeth Jørgensen
Jane Friis Jensen
ØVRIGE ORDNINGSUDVALG, hjælpere
Inge Lise Ulrich
Lene Trier
Ellen Korsgaard
Fritz Hansen
Benny Hansen
Mads Milling Og vi siger velkommen til
Frederikke Møller Larsen
og, ikke mindst,
BRAHETROLLEBORG GODS
Ordningsudvalget opgaver er bl.a. at "rydde op
lige efter skuet.
Men også klargøring af pladsen hører med. Bl.a. skal der sættes bane op i gården, laves 2 eller 3 mønstringsbaner på græsset, laves en agility bane, trækkes snore til hestene, sættes billethuse op, og .... meget mere. Alt dette klares i løbet af fredagen før skuet.
På skuedagen er der forskellige opgaver at løse.
Den overordnede planlægning foretages naturligvis løbende i månederne op til skuet.
Tirsdag aften før skuet, mødes alle på pladsen, og går det hele igennem, ledsaget af en repræsentant fra Slottet.
Når det er overstået, mødes vi i den gamle kostald, der i dag er blevet til et utroligt smukt møderum, som også kan bruges til cafeteria. Her drøftes de sidste detaljer over en kop kaffe, en øl eller en vand.
Et evalueringsmøde afholdes, som regel i september.
Jo flere vi er, jo nemmere går det, så
KOM OG VÆR MED
Dagen derpå.
Ordningsudvalget og frivillige hjælpere sørger for at skuepladsen efterlades i samme stand som den blev modtaget - Pæn og Ren!
Hovsa, vi fik da vist ikke sagt tydeligt nok, at de kære udstillere skal tage overskydende hø mm. med hjem igen!
Hestepærer mm. skal vi med glæde fjerne!
Billederne er fra flere år siden, og IKKE fra sidste år, for da var der faktisk ryddet meget flot op. Tak for det!
Det glæder ordensudvalget - og udviser respekt for vores værter på Brahetrolleborg, som siden 1891 har stillet deres smukke gods til rådighed for skuet.