Ordningsudvalg

 

Hovsa, vi fik da vist ikke sagt tydeligt nok, at de kære udstillere skal tage overskydende hø mm. med hjem igen!

Hestepærer mm. skal vi med glæde fjerne!

 

 

Billederne er fra flere år siden, og IKKE fra sidste år, for da var der faktisk ryddet meget flot op. Tak for det!

Det glæder ordensudvalget - og udviser respekt for vores værter på Brahetrolleborg, som siden 1891 har stillet deres smukke gods til rådighed for skuet.

Ordningsudvalget opgaver er bl.a. at "rydde op" søndag formiddag. Altid søndagen lige efter skuet.

 

Men også klargøring af pladsen hører med. Bl.a. skal der sættes bane op i gården, laves 2 eller 3 mønstringsbaner på græsset, laves en agility bane, trækkes snore til hestene, sættes billethuse op, og .... meget mere. Alt dette klares i løbet af fredagen før skuet.

 

På skuedagen er der forskellige opgaver at løse.

 

Den overordnede planlægning foretages naturligvis løbende i månederne op til skuet.

Tirsdag aften før skuet, mødes alle på pladsen, går det hele igennem, ledsaget af en repræsentant fra Slottet.

Når det er overstået, kører alle til cafeteriet på Korinth Landbrugsskoles rideskole, hvor de sidste detaljer drøftes over en kop kaffe, en øl eller en vand.

 

Et evalueringsmøde afholdes, som regel i september.

 

Jo flere vi er, jo nemmere går det, så

 

KOM OG VÆR MED

Ordningsudvalget består, foruden af bestyrelsen, også af udvalgsrepræsentanter og "praktiske grise".

Udvalget står for alt det praktiske i forbindlese med afholdelse af skuet.

 

Inge Lise Ulrich, Brahetrolleborgfore.

Lone Falck, Brahetrolleborgfore.

Gerd Oxholm, Brahetrolleborgfore.

Niels Frovin Christensen, Fjordheste.

Henning Pedersen, Shetlandsponier

Jan Helskov Hansen, Oldenborgforeningen

Ole Andersen, Frederiksborgfore.

Brahetrolleborg Gods.

Bente Foss, hjælper.

Benny Hansen, hjælper

Elisabeth Jørgensen, Brahetrolleborgfore.

Tina Kirkegaard Eriksen, Brahetrolleborgfore.

 

 

Dagen derpå.

Ordningsudvalget og frivillige hjælpere sørger for at skuepladsen efterlades i samme stand som den blev modtaget - Pæn og Ren!

Billederne nedenfor viser nogle af de opgaver ordningsudvalget løser. Dagen starter som regel med morgenkaffe og rundstykker.

Midt på formiddagen en gang at drikke, og hvis man kan forudse at arbejdet varer længere end til middag, nyder man senere den medbragte madpakke. Foreningen er naturligvis vært med en gang at drikke

JS-Design Copyright © - All Rights Reserved Brahetrolleborgforeningen. Opdateret 26. september 2014